- i ferie/ permisjonsmodus

fredag, desember 29, 2006

En bok til anbefaling

Her er en bok jeg fikk til jul. En meget bra bok. Så bra at jeg ville skrive noen linjer om den her.
Boken tar for seg ulike ting. Idéer til hvordan utvide horisonten, privat og i arbeidslivet.
Denne boken passer ikke alle, det vet jeg. Det er ikke meningen at alle skal lese den heller, men om du kunne tenkt deg noen kreative innspill i livet kan den være bra.

Tar med et par sitater fra boken:
" Getting fired can be a positive career move."
" It´s not what you know. It´s who you know."

Håper du har hatt en fin julefeiring, og er klar for litt knall på nyttårsaften!


6 kommentarer:

Lynglimt fra Gordon sa...

Du är en säljare.
Pass på..............

Lynglimt fra Gordon sa...

För toget står inne och skall snart gå........pass på............

Sturla sa...

Høres ut som en bra bok, Andreas!
Personlig kan jeg skrive under på det første sitatet, mens jeg har litt større problemer med det andre..
Litt synd at det er viktigere med HVEM man kjenner enn HVA man vet...

Andreas Gravdal sa...

Et annet sitat Sturla: "Have you noticed how the cleverest people at school are not those who make it in life?"
Jeg tror at det handler om å sette litt lys på at det er så mange muligheter, og at det ikke alltid er det som er bestemt viktig som er viktig.

Sturla sa...

Kunne ikke vært mer enig, Andreas!
Og er samtidig glad for at jeg ikke var så veldig flink på skolen.. ;)

Lynglimt fra Gordon sa...

Ruva i bokvärlden.

Som tidligere lærer vil jeg bare skriver under på at det er lurt å være flink på skolen.
Kanskje ikke flinkest, men flink.

Ingenting kommer gratis i livet.

Ruva!