- i ferie/ permisjonsmodus

onsdag, februar 28, 2007

Lykkelig?

Jeg holder på å lese boken som du ser avbildet til venstre. Jeg tror jeg er lykkelig. Meget interessant lesning. Boken tar for seg ungdom i alderen 13- 16 år, og bygger på en undersøkelse gjort i denne aldersgruppen.

Jeg tror jeg er lykkelig. Jeg er veldig lykkelig med livet mitt. Jeg lever som de andre på skolen. TV, PC, gå på skolen, gå hjem og legge deg. TV, PC, gå på skolen og så videre.
Gutt 10. kl. Oslo

Dette får ihvertfall meg til å tenke litt hardere. En meget aktuell bok etter min mening.

6 kommentarer:

Sturla sa...

Definér lykke.

Andreas Gravdal sa...

Vet ikke om det er mulig? Poenget er vel ikke å definére lykke, ei heller å være lykkelig til enhver tid.

Anonym sa...

Den har jeg nesten lest... Jeg tror lykke er en følelse og ikke en tilstand.

Sturla sa...

Er lykke en følelse? Kan man være lykkelig hele tiden? Er det egentlig et mål i seg selv? Finnes det noen der ute som kan gi meg et svar..?
Btw:
Du er tatt!
Se bloggen min for mer info..

Lynglimt fra Gordon sa...

Artig. Ruva i lykkerus.

Lynglimt fra Gordon sa...

Blir det treff på torsdag?