- i ferie/ permisjonsmodus

søndag, oktober 01, 2006

Søndagsfølelsen


Hva er det med disse søndagene? Av en eller annen grunn synes jeg søndagene er litt annerledes enn andre dager i uken. Blåmandag er vel også en litt annerledes dag. Men nå snakker jeg om søndagene. Helt fra jeg var liten av har søndager fortont seg som litt grå og kjedelige. Det var alltid litt stillere i gaten, på tv var det formel1 eller et kjedelig ut i naturen program. Ikke var butikkene åpne heller. Sånn er det enda, men jeg føler jeg har et mer avsalppet forhold til søndager nå. Det er greit å ha en dag der det ikke skjer så veldig mye. En dag der jeg har tid til en lang frokost med fruen, og tid til å lage en god middag litt seinere. Kanskje en tur i kirken, selv om det er lenge siden sist.

Søndagslåten: Kingdom Come med Coldpaly

2 kommentarer:

Lynglimt fra Gordon sa...

Sunday, bloody Sunday (U2)
I scream Sunday (One bad pig)

Ruva
G

Grete Winther Westrum Løvås sa...

Jeg likte ikke søndager før. For det første betydde søndag at det var mandag dagen etter, og for det andre kjedet jeg meg ofte. Nå kjeder jeg meg aldri tror jeg. Søndag er en fin dag.