- i ferie/ permisjonsmodus

lørdag, juni 06, 2009

Ferie, farspermisjon og trommemaskin

Det er over ett år siden jeg skrev noe på denne siden. Da skulle vi en tur tilbake til New York på ferie. Jeg tenkte å ta opp igjen bloggingen. Kan ikke love allverdens spenstige innlegg, men det er det jo ikke så mange andre bloggere som kan skilte med heller.

Jeg er for tiden i ferie og skal snart ut i farspermisjon frem til januar. I juli blir vi foreldre til en gutt. Arveprinsen. Navnedebatten pågår. Det skal bli spennende. Spørsmålet er om jeg føyer meg inn i rekken av dem som bruker timer på å prate om babyting? Jeg tror ikke det, men sant skal sies, det er en meget god følelse å skulle bli far. Gleder meg.

Jeg skal ha farspermisjon frem til nyttår. Det er en stund, men jeg ser frem til det. Jeg skal blant annet lage meg en liste med bøker jeg skal lese halvåret jeg er hjemmeværende far. Jeg har fått låne en Yamaha RX 15 trommemaskin av Ruben Solvang. En herlig 80-talls sak. Den skal brukes i det foreløpige tomannsbandet til meg og Magnar. Mulig vi må utvide bandet til tre pga lack of talent. Vi får se. Jeg har tro på oss. Smakebiter vil bli publisert.








3 kommentarer:

PeterFilm sa...

Velkommen tilbake til bloggverden! Ser frem til smakebiter fra trommemaskinen...

Lynglimt fra Gordon sa...

Halå!
Du är en bloggare.
Jäg är en bloggare.
Vi är et bloggande folk.

he, he.

Det er herlig å se at det å være i farspermisjon gjør at man begynner å blogge.

Men jeg tror det er mange damer som vil hate fremtoningen av at når man er i farspermisjon, da skal man lese bøker, bruke trommemaskin og ellers bruke tiden til IKKE å snakke om babyting.

Noen damer vil helst at vi skal lide, lukte gulp og gå rundt og føle på at vi ikke strekker til.


Men planene om et høyt aktivitetsnivå er helt konge.
Därforat det faktisk er mulig å gjøre et lass av gøye ting når man er i perm, så sant man får en noenlunde ok unge.

Og jeg bare taler det ut i luften Andreas: Du kommer til å få¨en ok unge!

ruva!

G

Andreas Gravdal sa...

Hehe.. Takk for det. Vi bloggere må stå sammen i en tid som denne.

En annen ting som får de fleste til å kommentere pemisjonstiden er hvis jeg sier jeg skal ha fri. Da får jeg høre: "fri!? Hah.. ja, det kan du tro. det er alt annet enn fri kompis". Vi får se. Jeg tar imot ordene talt ut i luften. Hehe